Közlenmiş Kırmızı Biber

Tarif - 04.09.2012
kozlenmis-kirmizi-biber-tarifi-376x250

HAZIRLANIŞI: Kış hazırlığı için kırmızı biberleri tepsilere diziyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yarım saat kadar közlüyoruz. Fırından çıkardıktan sonra kabuklarını soyuyoruz. Biberleri ikiye kesip çekirdeklerini çıkarıyoruz ve süzüyoruz. Biber çekirdekleri süzgeçte kalıyor, yağını tencereye koyuyoruz.

Biberleri de tencereye koyuyoruz. Kısık ateşte kaynatıyoruz. Kavanozların içine dolduruyoruz. Kavanozların ağızlarını siliyoruz ve kapağını sıkıca kapatarak ters çeviriyoruz.

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER

4 kg kırmızı biber

 

Yazar: Oktay Usta

Samanyolu TV'de yıllardır beğeni ile izlenen Oktay Usta ile Yeşil Elma TV programının resmi sayfasıdır. En yeni ve lezzetli yemek tariflerini burada bulabilirsinz

16 Comments

  1. selda

    04/09/2012 at 23:27

    mrb. közlenmiş biberler tencerede yağ ile kavrulacak mı ? su ilave ediliyor mu? biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz?

    • nilüfer

      10/09/2012 at 18:04

      közlenmiş biber konservesi nasıl yapılır

      • nilüfer

        10/09/2012 at 18:07

        daha ayrıntılı anlatırmısınız?

  2. sümeyye

    05/09/2012 at 00:04

    çok güzelde közlenmiş kırmızı biberleri birde tenceredemi kaynatıyosuz? yanlış mı anladım?

  3. zmeltem

    05/09/2012 at 06:40

    Sevgili Oktay Usta, elinize sağlık.. Programı kaçırdım, izleyemedim.. Biberleri kavanozlara doldururken suyunu koymdan süzdünüz mü? ”Biberleri de tencereye koyuyoruz. Kısık ateşte kaynatıyoruz. Kavanozların içine dolduruyoruz.” demişsiniz.. Yalnız fotoğrafta susuzlar gibi görünüyor.. tamamen süzüyor muyuz? ilk defa yapacağım.. yardımcı olursanız çok sevinirim.. sevgiler..

  4. resul

    05/09/2012 at 10:49

    ne yapabiliriz köz bi berden ayrıca marketde baktımda sirke ve sarımsakda var içinde siz koymadınız birde kornişon ve acur turşusu yaparmısınız sizi çoooooookk severek izliyoruz

  5. Şafer Halksever

    05/09/2012 at 11:55

    Közlenmiş kırmızı biber çok güzel oluyor. Ben yıllarca yaparım . Kışın içine çokelekli yümurtalı karışım doldurup una batırıp kızarttıyorum. Ama biberleri kavanoza doldurduktan sonra kavaozları düdüklüde kaynatıyorum ve ya biberleri poşetleyip dondurucuya koyuyörum

  6. ülkü

    05/09/2012 at 22:39

    mrb. közlenmiş biberler tencerede yağ ile kavrulacak mı ? su ilave ediliyor mu? biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz?

  7. esen

    08/09/2012 at 15:09

    merhaba oktay ustam şimdi ben anlamadım bu biberleri sudamı kaynatıyoruz yoksa yagdamı kavuruyoruz birde marketlerde içine sarımsak oluyo sizde yok sanırım ve kavanozlara koyarken sumu koyuyorsunuz tam açıklarsanız sevinirm çok severim yapmak istiyorumda emin olamadım bir türlü teşekkürler saygılarımla

  8. ESMER ATAR

    13/09/2012 at 16:43

    sizi severek izliyoruz oktay usta AZERBAYCANDAN SALAMLAR ancaq bu kozbiberi yaptginizi anlamadk

  9. hatice

    13/09/2012 at 22:36

    oktay ustam sizi senelerdir kaçırmadan izliyoruz ailemizden biri gibisiniz…bazen tariflerinizi anlatırken bazen reklam arası giriyor tekrar başladığında yaptığınız tarif bitmiş oluyor ve tarifi anlamıyoruz dikkate alırsanız sevinirim…sevgilerle ustam

  10. filiz

    14/09/2012 at 15:48

    oktay ustaaaaaa; senin ustalığın tartışılmaz anladık sıkı takipçiniz fakattt lütfen şu biberi bizlerin tam ve net anlıcamız dille anlatın.bu tarifte eksik birşeyler war lütfen ama!!!!!!!!!!

  11. süreyya

    18/09/2012 at 12:09

    biberler közlenince soyarken ve çekirdekleri ayıklanırken içinden bolca özsu çıkıyor. bu sıvı ( biberin yağı yani) ile beraber tencerede bir iki taşım kaynatınca sıcak sıcak kavanozlara doldurup, hemen ağzını kapatıp ters çevirerek vakumlanmasını sağlamış oluruz.başka bir katkıya gerek kalmaz. afiyet olsun.

  12. aysel koçer

    28/09/2012 at 20:18

    SEYİRCİLERDEN GELEN BU MAİLLER SARI TON ÜZERİNDE ÇOK ZOR OKUNUYOR. GÖZLERİM ZATEN BOZUK.RİCA ETSEM SAYFAYI HAZIRLAYAN ARKADAŞ ARKA FON RENGİNİ DEĞİŞTİREBİLİR Mİ?TEŞEKKÜRLER

  13. hediye

    06/10/2012 at 16:06

    biberlerin suyunu koycakmıyız ve içinebaşka malzeme koymucakmıyız daha ayrıntılı anlatırsan sevinirim tşkr ler

  14. GONCA

    14/08/2013 at 14:00

    arkadaşlar közleyip kabuklarını soyduktan sonra az yağda tavada kavurup şişelere dolduluyor. içine su konmuyor kısık ateşte teflona yaparsanız daha iyi oluyor.