Sebze Çorbası

Tarif - 07.08.2012
sebze-corbasi1-376x246

HAZIRLANIŞI: Havucu ve kabağı soyuyoruz ve rendeliyoruz. Tavaya sıvıyağ ve tereyağı koyuyoruz. Kabak ve havuç rendesini ilave ederek kavuruyoruz. Tavuk budunu haşlıyoruz ve etini küçük küçük doğruyoruz. Tavuğu haşladığımız suyu çorbanın suyu yapıyoruz.

Kavurduğumuz kabak ve havuç rendesini de tencereye ilave ediyoruz. Tavuk etini de tencereye ekliyoruz. Şehriyeyi tencereye koyuyoruz. Tuzunu atıyoruz. Yoğurdu bir kasede çırpıyoruz. İçine unu ilave ediyoruz ve çırpıyoruz. Önce soğuk su ardından sıcak su koyuyoruz ve çırpma teliyle karıştırıyoruz.

Hazırladığımız terbiyeyi çorbaya yavaş yavaş karıştırarak ilave ediyoruz. Kaynayıp kıvamı koyulaşan çorbayı servis kasesine döküyoruz. Maydanozu doğrayıp üzerine serperek servis ediyoruz.

SEBZE ÇORBASI

1 kabak
1 havuç
1 tavuk but
2 çorba k. tereyağı
2 çorba k. un
2 çorba k. tel şehriye
1 kase yoğurt
1 tutam maydanoz
tuz
su

 

Yazar: Oktay Usta

Samanyolu TV'de yıllardır beğeni ile izlenen Oktay Usta ile Yeşil Elma TV programının resmi sayfasıdır. En yeni ve lezzetli yemek tariflerini burada bulabilirsinz

12 Comments

  1. sabire

    07/08/2012 at 16:00

    ustam yoğurt süzme olabilirmi

  2. fatma

    07/08/2012 at 16:08

    yogurtun nasil hazirlandigini goremedim be usta corbaya nasil katildigini

  3. fatma

    07/08/2012 at 16:10

    corbayi begendim ama tam olarak hazirlanisini goremedim

  4. fatma

    07/08/2012 at 16:11

    hazirlanisini anlayan varsa yazsin bugun yapmak istiyiorum

  5. çiğdem

    07/08/2012 at 16:45

    acaba üzerine dere otu serpersek de tadı güzel olur mu?

  6. SERVET

    08/08/2012 at 10:11

    valla oktay ustacığım evde izindeyim hergün seyrediyorum. ve de deniyorum tariflerinizi görerek yapmak daha zevkli bende mutfağımda harikalar yaratıyorum sayenizde

  7. çiğdem

    08/08/2012 at 11:49

    akşam iftara çorbayı yaptım, herkes bayıldı tadına. gerçekten çok lezzetli ve besleyici bir çorba oldu…:)

  8. Birsel

    08/08/2012 at 12:58

    Dünkü yapTiginiz irmik tatlısının tarifini bulamıyorum nasıl ulaşabilirim acaba

  9. Oktay Usta

    08/08/2012 at 13:01

    Sayın Birsel hanım aradığınız tatlıya bu linkten ulaşabilirsiniz: http://oktayusta.samanyoluhaber.com/oktay-ustadan-bogurtlen-soslu-irmik-tatlisi-tarifi/ İlginiz için teşekkürler.

  10. fadime

    09/08/2012 at 00:20

    inanın sadece sizin programınızı izleyebilmek için emekli olmak istiyorum.başarılarınızın devamını dilerim.

  11. Oktay Usta

    09/08/2012 at 10:18

    sayın fadime hanım, dilerseniz programı kuretv’den de izleyebilirsiniz. İlginiz için çok teşekkürler.

  12. hulya

    11/08/2012 at 20:11